خرید قرنیز ام دی اف

قرنیز MDF چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ تا به حال  در دکورد به بررسی قرنیزهای دیوار مختلفی پرداخته ایم، در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی به قرنیز ام دی اف (MDF) که به عنوان یکی از زیباترین و محبوب ترین قرنیز ‌های دیوار شناخته می‌شود بپردازیم.

در این صفحه انواع قرنیز ام دی اف را در طرح ها و مدل های گوناگون و اندازه های متفاوت قرار داده ایم. برای مشاوره و یا ثبت سفارش می توانید با شماره های موجود در صفحه "تماس با ما" ارتباط برقرار کنید.

  • همه محصولات
  • قرنیز 7 سانت
  • قرنیز 9 سانتی
  • همه محصولات
  • قرنیز 7 سانت
  • قرنیز 9 سانتی
قیمت انواع قرنیز MDF و اجرت نصب و اجرا
جهت دریافت قیمت قرنیز MDF ، هزینه نصب و اجرا و دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید
یا از طریق آیکون پشتیبانی در خود سایت با ما در ارتباط باشید

قرنیز ام دی اف چیست؟

به صورت کلی قرنیز به قطعاتی گفته میشود که به صورت نواری در ارتفاع های مختلف به روی دیوار آن هم در قسمت انتهایی که آن را به زمین متصل می‌کند، نصب می‌شود تا از بروز هرگونه آسیب و ضربه به دیوار یا نفوذ رطوبت و پخش آن در سطح دیوار جلوگیری کند. قرنیزها با استفاده از متریال‌های مختلفی تولید می‌وند که یکی از  محبوب ترین آن ها ام دی اف (MDF) مخفف  Medium density fibreboard است که خود دارای طرح‌های متنوعی است و به دلیل زیبایی خاصی که نسبت به سایر قرنیزها دارد؛ توانسته است طرفداران بسیار زیادی پیدا کند و انتخاب اول بسیاری از افراد، هنگام انتخاب قرنیز باشد.

راهنمای خرید قرنیز ام دی اف (MDF)

قبل از خرید قرنیز ام دی اف حتما به نکات زیر توجه فرمایید:

  • آیا مقاومت در برابر رطوبت برای شما مهم است؟ اگر جوابتان مثبت است باید به شما اعلام کنیم قرنیز ام دی اف ریسک بالایی برای شما خواهد داشت. در اینصورت قرنیز پی وی سی احتمالا برای شما مناسب تر است. در شهرهای شمالی و مرطوب قرنیز ام دی اف را توصیه نمی کنیم.
  • در صورتی که کف خانه شما لمینت و یا پارکت است خرید قرنیز ام دی اف انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. اما در صورتی که که کف خانه شما سرامیک است در انتخاب قرنیز ضرورتی برای خرید قرنیز ام دی اف وجود ندارد.
  • آیا بدنبال قرنیز ارزان قیمت می گردید یا  زیبایی قرنیز برای شما اولویت بیشتری دارد؟ اگر قیمت قرنیز برای شما مهم تر است احتمالا قرنیز پی وی سی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

مزایای قرنیز ام دی اف

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، قرنیز با استفاده از متریال‌های مختلفی تولید می شود، از برخی از این متریال‌ها می‌توان به سرامیک، سنگ، پی وی سی و … اشاره کرد. هدف از نصب قرنیز به صورت کلی جلوگیری از نفوذ رطوبت و آسیب به دیوارهای ساختمان است. اما قرنیز ام دی اف به دلیل زیبایی بسیار زیادی که دارد تا میزان زیادی به بهبود دکوراسیون داخلی منزل کمک می‌کند؛ بنابراین بهتر است با وسواس و دقت زیادی طرح و رنگ قرنیز مورد نیاز خود را انتخاب کنید. علاوه بر این از دیگر مزایای قرنیز ام دی اف، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از نفوذ آب به دیوار
  • مقاومت بالا در برابر ضربه 
  • انعطاف پذیری در طرح و ابعاد مختلف
  • دوام و عمر بالای آن
  • نصب آن با سرعت بالایی انجام می‌گیرد و نسبتا آسان است
  • زیبایی بیشتر از سایر قرنیز ها
  • مقاومت در برابر تغییر شکل در فصل های گرم و سرد

معایب قرنیز ام دی اف 

قرنیز ام دی اف نسبت به سایر قرنیزهای متداول، مانند پی وی سی از هزینه بالاتری برخوردار است. به صورت کلی اصلی‌ترین کاربرد قرنیز؛ جلوگیری از نفوذ آب به دیوارها است، اما استفاده از قرنیزهای ام دی اف در مکان هایی که رطوبت بسیار زیادی دارند و در مجاورت آب قرار دارند (مانند شهرهای شمالی و مرطوب) پیشنهاد نمی‌شود، زیرا ممکن است با گذشت زمان رطوبت باعث تخریب آن شود.

  • قیمت بالاتر
  • انعطاف پذیری کمتر
  • شکنندگی بیشتر (نگران کننده نیست)
  • عدم مقاومت در برابر رطوبت (در مقایسه با قرنیز پی وی سی)
  • عدم مقاومت در برابر خوردگی موریانه و آفات 

مراکز پخش و فروش قرنیز ام دی اف

  • بازار آهن شادآباد (انبار شماره 1 دکورد اینجا قرار دارد)
  • شهرک صنعتی چهاردانگه (انبار شماره 2 دکورد اینجا قرار دارد)
  • پل چوبی
  • سایت خاوران
  • دلاوران
  • قلعه مرغی
  • کن و شهران
  • سهروردی

برای اینکه بتوانید متوجه شوید که به چند متر (به عبارت بهتر، چند شاخه) قرنیز MDF احتیاج دارید، باید طول تمامی دیوارهای خانه خود را اندازه بگیرید و آن ها را با یکدیگر جمع کنید، در انتها عدد به دست آمده را تقسیم بر طول یک شاخه قرنیز MDF کنید تا تعداد شاخه‌های قرنیز را بدست آورید. 

دکورد بر اساس تجربه به شما پیشنهاد می‌دهد که حتما یک شاخه اضافی قرنیز MDF سفارش دهید تا اگر در محاسبات خود اشتباهی کرده اید یا هنگام برش شاخه‌ها به مشکلی برخوردید، بتوانید از شاخه جایگزین استفاده کنید و پرتی را پوشش دهید.

قیمت قرنیز ام دی اف

قیمت قرنیز ام دی اف به موارد مختلفی بستگی دارد، مانند ارتفاع قرنیز، ضخامت آن، کیفیت و … در ادامه می‌توانید لیست قیمت قرنیز MDF  را مشاهده را مشاهده کنید.

قیمت ها برای قرنیز ام دی اف در بازار روی متری 15 تا 20 هزار تومان متغیر است. دکوراسیون دکورد با فروش بهترین قرنیز های ام دی اف شما را برای یک خرید راحت و ارزان کمک می کند. در لیست زیر قیمت انواع قرنیز mdf قرار داده شده است و می توانید به صورت آنلاین و یا حضوری سفارش خود را ثبت نمایید.

بروزرسانی شده شهریور 1402

محصولات ام دی اف
قیمت
قرنیز ام دی اف 9 سانت ضخامت 16 میل
88.000 تومان
قرنیز ام دی اف 9 سانت ضخامت 8 میل
83.000 تومان
قرنیز ام دی اف 7 سانت ضخامت 16 میل
77.000 تومان
قرنیز ام دی اف 7 سانت ضخامت 8 میل
72.000 تومان
قرنیز ام دی اف 11 سانت ضخامت 16 میل
110.000 تومان
قرنیز ام دی اف 15 سانت ضخامت 16 میل
155.000 تومان
میانه
44.000 تومان
میت
39.000 تومان
روکوب 3 سانت
39.000 تومان
روکوب 5 سانت
49.000 تومان
لب پله
74.000 تومان
تاشو 3 سانت
43.000 تومان
تاشو 5 سانت
33.000 تومان
جهت خرید انواع قرنیز ها وارد صفحه زیر شوید.

در صورتی که برای خرید عمده قرنیز قصد پیدا کردن یک عمده فروش  را دارید می توانید صفحه فروش عمده قرنیز را مشاهده کرده و در صورت داشتن شرایط از تخفیف های آن برخوردار شوید.

نصب قرنیز ام دی اف

عوامل متقرنیز ام دی اف عمدتا با استفاده از چسب مخصوص به سطح زیرین نصب می‌شود. چسبی که برای نصب قرنیز ام دی اف استفاده می‌شود، عمدتا چسب سیلیکون و آکواریوم است. قبل از نصب قرنیز به روی دیوار باید سطح دیوار از هرگونه آلودگی پاک شود و سطحی یکدست برای نصب قرنیز داشته باشیم.عددی در قیمت‌گذاری نصب قرنیز تاثیر گذار هستند از جمله ارتفاع قرنیز، تعداد کنج ها، زوایای کنج ها، جنس دیواری که قرنیز روی آن نصب می شود و از همه مهم تر خود نصاب قرنیز ام دی اف که با توجه به تجربه کاری می تواند دستمزدش کمی بالاتر رود.

قیمتی که امروز در بازار به عنوان عرف قیمت نصب قرنیز MDF در نظر گرفته می شود از متری 5 هزار تومان الی 8 هزار تومان می باشد.
البته ناگفته نماند متراژ های زیر ۱۰۰ متر غالباً به صورت چکی و توافقی با خریدار نصب می گردد.

ابعاد و مشخصات قرنیز ام دی اف

قرنیز ام دی اف با ترکیب رزین، براده‌های چوبی و سایر مواد افزودنی که فشار و گرما به مقاومت لازم می‌رسند، تولید می‌شود. ضخامت قرنیزهای ام دی اف عموما 8 یا 16 میلی‌متر است و این نوارها مانند قرنیز پی وی سی در ارتفاع 7،9،11 و 15 تولید می‌شوند. اینکه از چه ضخامت و چه ارتفاعی در ساختمان خود استفاده کنید، بی‌شک به سلیقه شخصی شما باز می‌گردد. عموما پیشنهاد می‌شود که برای خانه‌های کوچک با دیوارهای کوتاه از قرنیزهای کم ارتفاع استفاده شود و برای خانه‌هایی که ارتفاع آن‌ها نسبتا بیشتر است، قرنیزهای بلند MDF مورد استفاده قرار بگیرد. طول هر شاخه قرنیز MDF معمولا 366 سانتی متر است.

قرنیز های MDF موجود در بازار در ارتفاع های ۷ ،۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۵ سانتی متر و در 2 طول 3.66 و 2.80 متر  موجود می باشد. ضخامت قرنیز ام دی اف در 2 اندازه 8 و 16 میلیمتر می باشد.

خرید اینترنتی قرنیز ام دی اف

دکوراسیون دکورد با فروش اینترنتی قرنیز ام دی اف  در ابعاد و طرح های گوناگون می تواند شما را برای خرید اینترنتی راحت و ارزان انواع مدل های قرنیز MDF کمک کند. جهت ارتباط و مشاوره با کارشناسان فروش ما با شماره موجود در بالای صفحه تماس بگیرید.

برخی از سوالات متداول شما
قرنیز mdf در چه سایزهایی موجود است؟

قرنیز mdf در سایزهای 15،11،10،9،7 در بازار موجود است.

چه ابعاد قرنیزی برای محیط داخلی خانه من مناسب است؟

ارتفاع قرنیز بستگی به ارتفاع سقف منزل شما دارد در صورتی که ارتفاع سقف خانه شما از 3 متر بیشتر باشد می توانید از انواع قرنیز های عریض تر مثل 11 و 15 سانت استفاده کنید.

قرنیز را با چه نوع چسبی به دیوار متصل کنیم؟

برای محکم کردن قرنیز روی دیوار از چسب اکواریوم یا چسب سیلیکون استفاده می شود بهتر است سطح زیر کار از قبل یکدست شده و پستی و بلندی آن گرفته شود.

طول هر متر قرنیز mdf چقدر است؟

قرنیز های mdf در طول 366 سانت در بازار عرضه می شوند.

ارسال نظرات و سوالات
ارسال نظرات و سوالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت انواع قرنیز MDF و اجرت نصب و اجرا
جهت دریافت قیمت قرنیز MDF ، هزینه نصب و اجرا و دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید
یا از طریق آیکون پشتیبانی در خود سایت با ما در ارتباط باشید
5/5 - (1 امتیاز)

ماربل شیت

ترمووال

کفپوش

دیوارپوش منعطف

انواع سقف کاذب

انواع قرنیز

ثبت سفارش و مشاوره رایگان

سبد خرید