خرید کفپوش ساختمانی _ معایب و مزایا

کفپوش های ساختمانی از تنوع بالایی برخوردار هستند و در جنس های مختلف سنگ، سرامیک، چوب، لمینیت، پی وی سی، شیشه و … در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با توجه به میزان رفت و آمد، رطوبت، نوع زیرسازی، هزینه و … انتخاب مناسبی را برای آن داشته باشیم. در ادامه به معرفی انواع مختلف کفپوش می پردازیم همچنین می توانید برای دریافت هرگونه راهنمایی جهت انتخاب و خرید کفپوش با تیم دکورد در ارتباط باشید.

معرفی انواع کفپوش ساختمانی

پارکت (Parquet)

پارکت یا کفپوش چوبی یا چوب فرش متریالی از جنس چوب طبیعی است که برای داخل ساختمان استفاده می شود. در ساخت این نوع کفپوش از چوب طبیعی درختانی مانند افرا، صنوبر، کاج و بلوط استفاده می شود. 

استفاده از چوب طبیعی به عنوان کفپوش معایب خود را داشته و احتیاج به رسیدگی و مراقبت خاصی هم دارد. از معایب پارکت می توان به ایجاد صدا هنگام راه رفتن روی آن، مقاومت پایین در مقابل رطوبت، حشرات و موریانه، احتیاج به پوشش توسط لاک و روغن های مخصوص جهت افزایش مقاومت و هزینه بالای این متریال اشاره کرد.

کفپوش پارکت

لمینیت (Laminate)

 این متریال از چند لایه چوب متراکم از نوع الیاف چوب فشرده HDF یا (High Density Fiberboard) ساخته شده و بر روی آن طرح چاپ شده چوب قرار می گیرد در انتها لایه آخر یا رویی که از جنس لمینیت که یک لایه ضد خش است و مقاومت سایشی آن با درجه AC (مقاومت سایشی) مشخص می شود پوشانده می شود.

کفپوش های لمینیت نزدیک ترین نوع متریال به پارکت است که با هدف برطرف کردن معایب پارکت های چوبی ساخته شده اند. این نوع کفپوش ها مستقیما از چوب طبیعی ساخته نمی شوند، قیمت مناسب تری دارند، سرعت اجرای بالا و عدم استفاده از چسب امکان جمع آوری و استفاده مجدد را فراهم می کند، نسبت به رطوبت مقاومت بیشتری دارند، احتیاج به روغن و لاک ندارند، زیرسازی فوم سایلنت از ایجاد صدا هنگام راه رفتن روی آن جلوگیری می کند.

یکی از معایب این نوع متریال ضریب انتقال حرارتی است که باعث انقباض و انبساط کفپوش شده و بین آن درز ایجاد می شود به همین دلیل در ساختمان هایی که انتقال حرارتی از کف انجام می شود بهتر است از این نوع کفپوش استفاده نشود. همچنین قبل از نصب در صورتی که اختلاف دمای بیرون با محیط داخل زیاد است مانند زمستان بهتر است مدتی متریال در دمای داخل ساختمان قرار داده شود و پس از آن اقدام به اجرا کرد و از قرار دادن اجسام سنگین بر روی کفپوش بلافاصله پس از نصب خودداری کرد.

کفپوش لمینیت

پی وی سی یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت ساختمان بوده که در انواع متریال های ساختمانی همجون لوله و اتصالات مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های 1343 و 1347 دو شرکت وینیفلکس و کمپارس اقدام به تولید این نوع کفپوش در ایران کردند. کفپوش های پی وی سی از چند لایه مختلف تشکیل شده اند اما به صورت کلی می توان آن را به دو بخش اصلی شامل لایه رویی یا فیلم که رنگ را به وجود می آورد و لایه زیری که از جنس PVC است تقسیم کرد در برخی انواع مرغوب تر این کفپوش لایه UV قرار داده شده است که در مقابل نور خورشید از سطح رنگ محافظت می کند. 

این کفپوش ها ضد آب و رطوبت است و به راحتی قابل شستشو می باشند، بی صدا بودن آن هنگام تردد این کفپوش را به یک محصول ایده آل جهت مکان های پر تردد تبدیل کرده است، عایق حرارتی و صوتی است، مقاومت بالایی در برابر ساییدگی دارد، آجدار بودن سطح آن از سرخوردن جلوگیری می کند، کیفیت و دوام بالای آن در کنار اجرای سریع و هزینه مقرون به صرفه این محصول را یکی از پر کاربردترین کفپوش ها در ساختمان کرده است.

یکی از مواردی که از آن به عنوان عیب کفپوش پی وی سی یاد می شود این است که به دلیل سطح منعطف آن فشار اجسام سنگین مثل مبلمان در طولانی مدت کمی بر روی آن جا انداخته و باعث می شود ظاهر کفپوش خراب شود که با روش های مختلف قابل جبران است.

کفپوش پی وی سی

سنگی (Stone)

سنگ از دیرباز به عنوان متریالی برای پوشش کف استفاده شده و متریال رایجی برای تمامی کارهای ساختمانی از قبیل دیوار و کف می باشد. به دلیل طبیعی بودن، طرح و رنگ های متنوع ، استحکام و مقاومت بالا و امکان نظافت و نگهداری آسان، جلا پذیری، ضد خش بودن و ثبات رنگ و شکل استفاده از این متریال در ساختمان بسیار مناسب است.

اما معایب سنگ از قبیل سطح سرد، سختی اجرا، قیمت بالا و وزن زیاد باعث شده است سازندگان به دنبال متریال های جدیدتر برای پوشش کف ساختمان باشند.

سنگ های طبیعی مثل گرانیت، تراورتن، مرمریت،سنگ چینی با تنوع طرح و رنگ های موجود به فضای ما روح و جلای خاصی می بخشند. از رایج ترین سنگ های مورد استفاده در ساختمان می توان به دهبید، مرمریت کاشمر، سنگ چینی و سنگ الیگودرز اشاره کرد.

سنگ کف

آجر (Brick)

کفپوش های آجری حس نوستالژی و گرمی خانه های قدیمی را دارند علاوه بر آن مقاومت بسیار بالا، طبیعی بودن مواد سازنده، لغزنده نبودن در کنار تناسب آن با سبک های مختلف دکوراسیون استفاده از این نوع کفپوش ها را در فضاهای مختلف ساختمان متداول کرده است.

در کنار مزایای گفته شده استفاده از این متریال در فضای داخلی معایبی را هم دارد از جمله سختی آجر اجازه ایستادن روی آن را برای مدت زمان طولانی نمی دهد، سطح آجر یکنواخت نیست و سطح تراز و یکنواختی را نمیتوان داشت، وزن آن زیاد است و بهتر است برای طبقاتی که از زمین فاصله زیادی ندارند استفاده کرد، در مقابل چربی و آلودگی به دلیل تخلخل مستعد لکه است و احتیاج به پوشش آن توسط سیلر می باشد و زمان اجرای بیشتری لازم دارد.

کفپوش آجری

سرامیک (Ceramic)

سرامیک یکی از متریال های پرکاربرد مورد استفاده به عنوان پوشش کف بوده است که با گسترش متریال های نوین کم کم از میزان تقاضای آن کاسته شده است. سرامیک ها در ابعاد و اندازه های مختلف هم به صورت دستی و هم صنعتی تولید می شوند که در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب در بازار موجود می باشند، نوع لعابدار آن می تواند به صورت مات، نیمه براق یا براق باشد 

کفپوش های سرامیکی در طرح ها و رنگ های مختلف در هر بازه قیمتی قابل تهیه هستند، در مقابل رطوبت مقاومت بالایی دارند و به راحتی قابل نظافت و شستشو هستند به همین دلیل استفاده از آنها در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی متداول است.

علاوه بر مزایای گفته شده استفاده از این کفپوش ها معایبی را هم دارد که باعث کاهش محبوبیت آن شده است از جمله سرد بودن سرامیک باعث درد مفاصل می شود، در صورت خیس شدن بسیار لغزنده هستند، در مقابل ضربه مستعد شکستن یا لب پر شدن هستند و امکان یافتن طرح مشابه و ترمیم قسمت آسیب دیده بسیار سخت است، وزن آن زیاد و اجرای آن زمان بر است.

کفپوش سرامیکی

موزاییک (Mosaic)

موزاییک نوعی کفپوش است که ساخت آن به صورت دو لایه انجام می گیرد در لایه زیرین که ضخامت بیشتری دارد از ترکیب ماسه و سیمان و لایه رویی یا رنگ موزاییک از سنگدانه، پودر سنگ و رنگ های افزودنی تشکیل شده است و اغلب برای محیط بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. 

موزاییک ها هم به صورت پرسی و هم به صورت ویبره ای تولید می شوند که نوع ویبره ای آن معمولا احتیاج به ساب خوردن ندارد. موزاییک ها به دلیل استحکام بالا، وزن کمتر نسبت به متریال های مشابه و قیمت مناسب در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و دارای انواع مختلفی هستند که از آن جمله میتوان به گرانیتی، پلیمیری، تک لایه ای، شکسته، سیمانی، پلاکی، شسته یا واش بتن نام برد.

موزاییک کف

شیشه (Glass)

شیشه یکی از متریال های خلاقانه و جسورانه برای استفاده به عنوان کفپوش است و استفاده از آن هنوز چندان رایج نیست و در طراحی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. جنس شیشه به کار رفته در کفپوش های ساختمانی با شیشه ای که برای پنجره یا در استفاده می شود متفاوت است، این کفپوش ها از دو یا چند قطعه شیشه آبدیده لمینیت شده ساخته شده اند. 

کفپوش های شیشه ای 2 برابر بیشتر از کفپوش های چوبی استحکام و مقاومت دارند و میزان خش پذیری آنها نسبت به چوب طبیعی بسیار کمتر است و به راحتی با مواد شوینده میتوان آن را شستشو داد. سطح شیشه بسیار لغزنده است که برای کاهش میزان سر بودن سطح شیشه را توسط سندپلاست مضرس می کنند.

کفپوش شیشه ای

نکات مهم کفپوش برای هر فضا

پذیرایی و نشیمن: کفپوش های سنگی و چوبی یا طرح چوب مثل پارکت، لمینیت و پی وی سی می تواند بهترین انتخاب برای این فضا باشد. برای زیرسازی حتما استفاده از فوم سایلنت با کیفیت می تواند جلوی صدای ایجاد شده ناشی از راه رفتن روی کفپوش های لمینت را از بین ببرد.

اتاق خواب: این فضا باید القا کننده حس آرامش و راحتی باشد به همین دلیل پیشنهاد ما برای این فضا استفاده از یک کفپوش نرم و گرم همانند فرش یا موکت است. اگر از کفپوش دیگری استفاده می کنید سعی کنید بیشتر فضا را با فرش یا قالیچه بپوشانید تا هم سر و صدا را کاهش دهید و هم پاهایتان احساس راحتی کند.

آشپزخانه: برای آشپزخانه به دلیل ایستادن طولانی مدت بهتر است از کفپوشی استفاده شود که نرم بوده و به پا آسیب نرساند همچنین در مقابل ریختن مواد داغ و ضربه مقاوم بوده و به راحتی قابل نظافت و شستشو باشد به همین دلیل استفاده از کفپوش های پی وی سی در این فضا می تواند انتخاب مناسبی باشد.

اتاق کودک: امنیت کودک و انتقال کم سر و صدا مهمترین عامل برای انتخاب کفپوش این فضاست به همین خاطر بهتر است از فرش یا موکت و یا کفپوش های فومی بر روی سطح استفاده شود علاوه بر آن میتوان از کفپوش های طرح چوب پی وی سی نیز به عنوان کفپوش اصلی استفاده کرد.

حمام و سرویس بهداشتی: بهترین گزینه برای این فضا استفاده از سرامیک به دلیل جذب رطوبت بسیار پایین و قابل شستشو بودن با انواع پاک کننده ها است پس از سرامیک استفاده از سنگ نیز برای اینگونه فضا ها توصیه میگردد.

پارکینگ و حیاط: استفاده از سنگ بهترین گزینه پیش رو جهت کف سازی برای فضاهای خارجی میباشد در کنار آن میتوان از متریال های دیگر نظیر آجر و موزاییک هم برای پوشش کف بهره برد.

از کجا خرید کنیم

تهران :
در تهران مناطق مختلفی وجود دارند که متریال و محصولات ساختمانی را عرضه میکنند برای خرید کفپوش شما می توانید به ابتدای خیابان سهروردی شمالی از سمت پل سیدخندان و یا پل چوبی مراجعه کنید البته قیمت این محصولات در این مناطق ممکن است دو یا چند برابر بیشتر از قیمت اصلی باشد اما محصولات مختلف و روز ساختمانی را می توانید در این مناطق ببینید.

اصفهان: 
در شهر اصفهان هم مراکز متعددی جهت فروش کفپوش در سطح شهر وجود دارد اما چندین فروشگاه به صورت متمرکز در خیابان هشت بهشت غربی و خیابان شریف واقفی به عرضه محصولات دکوراسیون داخلی فعالیت می کنند.

مشهد:
در شهر مشهد در چند نقطه مختلف مراکزی جهت خرید محصولات ساختمانی وجود دارند مثل خیابان فلسطین، خیابان ابوطالب 1،خیابان کاشانی، چهار راه معلم و خیابان پیروزی به عنوان بورس کفپوش و دیگر محصولات دکوراسیون داخلی  شناخته می شوند.

فروشگاه دکورد به عنوان پخش کننده محصولات دکوراسیون داخلی فروشنده انواع کفپوش، دیوارپوش، سقف کاذب و … می تواند بهترین کیفیت را با کمترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. امکان ارسال به سراسر کشور وجود دارد و شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما در تیم دکورد راهنمایی های لازم را در این خصوص کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ماربل شیت

ترمووال

کفپوش

دیوارپوش منعطف

انواع سقف کاذب

انواع قرنیز

ثبت سفارش و مشاوره رایگان

سبد خرید