راهکار تغییر قرنیز سنگی قدیمی

در اکثر منازل قدیمی از قرنیز سنگی استفاده شده که زیبایی خاص خود را دارد اما اگر بخواهیم کف خانه را پارکت یا لمینت کار کنیم این قرنیز های سنگی تناسبی با کف کار شده ندارند و این مورد سوالی است که اکثر مشتریان پارکت و لمینت در مورد راهکار حل این مشکل از ما می پرسند.

در این مقاله تمام راهکارهایی که برای حل این مسئله میشود انجام داد را با هم بررسی میکنیم.

کندن قرنیزهای قدیمی 

راه حل اول : اولین راه حل برداشتن قرنیزهای سنگی و ملات سیمانی پشت قرنیز  و بعد از آن گچ کاری جای قرنیز کنده شده و هم تراز کردن سطح آن با دیوار می‌باشد. این روش معایبی هم دارد. از جمله احتیاج به گچکاری برای تسطیح سطح و همچنین برای تمیزی بیشتر کار به نقاشی و یا انجام کاغذ دیواری، که میتواند هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها داشته باشد.

نصب قرنیز روی قرنیز سنگی

راه حل دوم : روش دیگر چسباندن قرنیز های MDF یا PVC با ارتفاع 9 سانت روی قرنیز سنگی و پوشاندن سطح سنگ، این روش متداول ترین راه برای حل این مسئله می باشد.

بعنوان مثال اگر قرنیز سنگی ما عرض 10 سانت داشته باشد یک سانت بعد از نصب کفپوش به خاطر ضخامت پارکت یا لمینت و 9 سانت هم عرض قرنیز ام دی اف یا پی وی سی جدید می تواند سطح قرنیز سنگی را پوشش دهد.  از معایب این روش میتوان به احتمال پوشانده نشدن کامل سطح سنگ و مقداری کوتاه یا بلند شدن قرنیز جدید و استفاده از چسب بیشتر جهت نصب قرنیز روی سطح سنگی اشاره کرد.

استفاده از ابزار اسکوتی روی قرنیز 

راه حل سوم : در این روش میتوانیم قرنیزهای سنگی موجود را همرنگ با سایر دیوارها رنگ کرده و یا با استفاده از برچسب های طرح چوب همرنگ با متریال کف یا قرنیز جدید سطح سنگی قرنیز را پوشانده و از ابزار اسکوتی که به نوعی شبیه قرنیز هستند و تنها 3 سانتی متر عرض دارند استفاده کرد.

اسکوتی قرنیز

استفاده از کاور قرنیز

راه حل چهارم : با استفاده از قرنیزهای مخصوص این کار همانند تصویر بالا بدون تخریب و برداشتن قرنیز قبلی می توان سطح قرنیز را پوشش داد و با استفاده از چسب های سیلیکونی آن را بر روی سطح سنگی چسباند. هزینه این نوع قرنیز از قرنیزهای متداول در بازار بیشتر است.

از اینکه تا انتهای این مقاله با دکورد همراه بودید از شما سپاسگزاریم. اگر در رابطه با هر یک از موارد فوق سوالی دارید می‌توانید از طریق زیر با ما در ارتباط باشید.

4.8/5 - (51 امتیاز)

ماربل شیت

ترمووال

کفپوش

دیوارپوش منعطف

انواع سقف کاذب

انواع قرنیز

ثبت سفارش و مشاوره رایگان

سبد خرید