اندازه گیری متراژ قرنیز + راهنمای تصویری طول شاخه قرنیز مورد نیاز

اندازه گیری مقدار متریال مورد نیاز برای فضای داخلی منزل یکی از پرسش های متداول خریداران است. در واقع محاسبه میزان متریال مورد نیاز فضا به قدری ساده است که شما احتیاج به کارشناس برای محاسبه و اندازه گیری نخواهید داشت . در این مقاله به صورت کامل و همراه با تصاویر به معرفی روش های اندازه گیری متراژ قرنیز و پارکت مورد نیاز فضا خواهیم پرداخت.

روش دقیق محاسبه قرنیز مورد نیاز 

قرنیز ها تنوع متریالی مختلفی دارند که در مقاله راهنمای انتخاب قرنیز می توانید به صورت کامل انواع آن را بشناسید. اما به صورت کلی قرنیز های ام دی اف با طول 366 سانتی متر و قرنیز های پی وی سی با طول 300 سانتی متر (متراژ متداول قرنیز )  در بازار عرضه می شوند.

برای محاسبه تعداد شاخه قرنیز مورد نیاز از یک دیوار شروع به اندازه گیری کرده و مجموع اعداد یادداشت شده را بر طول شاخه MDF یا PVC تقسیم می کنیم. برای مثال فضای زیر را در نظر بگیرید.

طول دیوارهایی که احتیاج به قرنیز دارند را اندازه گیری و یادداشت می کنیم. در صورتی که عدد بدست آمده دارای اعشار بود آن را به سمت بالا رند می کنیم.

18.1≅ 0.9 + 1.3 + 0.10 + 1.60 + 4.30 + 0.15 + 0.10 + 4.90 + 0.10 + 0.15 + 4.30 + 0.15

تعداد شاخه قرنیز MDF ( طول هر شاخه 3.66 متر )  5 ≅ 3.66 ÷ 18.1  

تعداد شاخه قرنیز PVC ( طول هر شاخه 3 متر )            7 ≅ 3 ÷ 18.1  

ارتفاع متداول قرنیز 7 ، 9 ، 11 و 15 سانتی متر است که متناسب با ارتفاع فضای داخلی انتخاب می شود در بعضی قسمت ها به خاطر ارتفاع کمتر مثل زیر درب سرویس های بهداشتی احتیاج به قرنیز با ارتفاع کمتر می باشد. قسمت های خاص مثل درب ورودی ، زیر در سرویس بهداشتی و کمد دیواری و قسمت هایی از کف سازی که متریال مختلف دارند احتیاج به متریال مختلفی دارند که باید به صورت جداگانه اندازه گیری شوند.

ابزارهای مختلف قرنیز برای قسمت های خاص

  • اگر مقدار فاصله درب تا کف کمتر از هفت سانتی متر باشد میتوان از متریال اسکوتی یا ابزار خط کش (روکوب) به جای قرنیز استفاده کرد. 
  • در قسمت هایی از کف که اختلاف متریال دارد و هم تراز باشد مثلا مابین راهرو با اتاق خواب یا پذیرایی میتوان از ابزار میانه استفاده کرد.
  • در انتهای کار یا محلی که اختلاف سطح اندکی وجود دارد برای جلوگیری از لبه دار شدن یا پله شدن جزئی سطح میتوان از ابزار گرده استفاده کرد.

روش تقریبی محاسبه قرنیز مورد نیاز

از این روش میتوان برای محاسبه سریع تعداد شاخه قرنیز مورد نیاز بهره برد. در این روش کافی است مساحت کل خانه را در عدد 0.6 ضرب کنید به طور مثال برای خانه ای به مساحت 100 متر تقریبا 60 متر قرنیز احتیاج داریم، این عدد باید مساحت کلی خانه باشد و مساحت قسمت های حمام، آشپزخانه و سرویس را نباید از مساحت کلی کسر کرد.

مقدار بدست آمده متراژ طول تقریبی قرنیز را به شما خواهد داد که میتوانید بنا بر متریال انتخابی این عدد را بر 3.66 ( طول هر شاخه قرنیز MDF ) یا بر 3 ( طول هر شاخه قرنیز PVC ) تقسیم کنید تا مقدار شاخه مورد نیاز را هم بدست آورید.

مجموعه دکورد مناسب ترین کیفیت قرنیز را با بهترین قیمت برای شما فراهم کرده است و می توانید با استفاده از ماشین حساب روبرو تعداد شاخه قرنیز مورد نیاز خود را محاسبه کرده و با استفاده از جدول قیمت قرنیز هزینه تمام شده متریال آن را بدست آورید.

مجموعه دکورد مناسب ترین کیفیت قرنیز را با بهترین قیمت برای شما فراهم کرده است و می توانید با استفاده از ماشین حساب روبرو تعداد شاخه قرنیز مورد نیاز خود را محاسبه کرده و با استفاده از جدول قیمت قرنیز هزینه تمام شده متریال آن را بدست آورید.

5/5 - (3 امتیاز)

ماربل شیت

ترمووال

کفپوش

دیوارپوش منعطف

انواع سقف کاذب

انواع قرنیز

ثبت سفارش و مشاوره رایگان

سبد خرید