چوب یا چوب پلاست؟

چوب پلاست

چوب بهتر است یا چوب پلاست؟ در خصوص انتخاب بین چوب و چوب پلاست باید تفاوت ها و مزیت های هر یک را به خوبی بدانیم و سپس از بین چوب و چوب پلاست بر حسب نیاز یکی را انتخاب کنیم.

یکی از موارد اساسی و نگرانی ها در مورد چوب ترک خوردن آن است. از مواردی که باعث ترک خوردن چوب می شود می توان به شکاف های چوب درخت در هنگام رشد آن، تغییرات دمایی محیط و وجود حشرات موزی اشاره کرد. 

با توجه به مقاومت نه چندان قوی چوب نسبت به چوب پلاست همیشه نگهداری از آن در برابر موارد گفته شده کاری سخت و طاقت فرساست. اگر بخواهیم زیبایی، طرح و رنگ چوب را به فضای خانه و یا محیط کار خود اضافه کنیم، می‌توانیم به چوب یا چوب پلاست فکر کنیم. اما کدام یک انتخاب بهتری است؟

در اینجا به برخی از معایب و مزایای چوب و چوب پلاست اشاره می کنیم.

چوب پلاست
چوب پلاست
چوب پلاست

مقایسه چوب با چوب پلاست

  • تاب آوری در مقابل ترک خوردن یکی از ویژگی های مهم برای متریال مورد استفاده در فضای دکوراسیون منزل است. چوب پلاست به دلیل ترکیب پلیمری که در خود دارد به خوبی در مقابل ترک خوردن مقاومت می کند و شما تا مدت ها بابت این موضوع نگرانی نخواهید داشت.
  • مقاومت در برابر نفوذ حشرات و خوردگی: استفاده از چوب در فضای دکوراسیون همیشه به عنوان یک تهدید در نظر گرفته می شود چرا که با نفوذ حشرات به درون چوب علاوه بر صدای سرسام آور آن استقامت چوب پایین آمده و احتمال تخریب تدریجی آن بالا می‌رود.
  • رشد قارچ و کپک روی چوب به خصوص در مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند یکی از مواردی است که متریال چوب استفاده شده را درگیر می کند و نگهداری از چوب استفاده شده در دکوراسیون را سخت تر می کند.
  •  تولید انبوه با طرح های مختلف در مدت زمان کمتر نسبت به چوب از جمله مزیت های چوب پلاست است. دسترسی سریع به طرح و اشکال مختلف امکان پیاده سازی تنوع در دکوراسیون داخلی را می دهد.
  • استفاده از مواد پلیمری در چوب پلاست سبب شده که چوب پلاست نسبت به چوب ضریب انبساط حرارتی بیشتری داشته باشد. ضریب انبساط حرارتی به معنای افزایش حجم واحد حجم یک جسم به ازاء یک درجهء سانتی گراد افزایش دما است.
  • استفاده از مواد ضایعاتی چوب در ترکیبات چوب پلاست کمک می کند تا درختان کمتری جهت ساخت محصولاتی با نمای چوبی قطع شوند.
پانل های چوب پلاست
برای خرید انواع پانل های چوب پلاست با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید یا
از طریق زیر جهت سفارش محصول و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید

استفاده از چوب پلاست به جای چوب علاوه بر زیبایی باعث دوام بیشتر نمای منزل و محل کار شما می شود.

decored.ir

قیمت چوب پلاست

قیمت پانل های چوب پلاست در مجموعه دکورد به روز بوده و هر تایل با قیمت هر متر 1,000,000 تومان در انبار دکورد موجود می باشد.

از پرطرفدار ترین انواع چوب پلاست می توان به نوع دکینگ با عرض 14-15 سانت و ضخامت 2.5 سانتیمتر اشاره کرد.

چوب پلاست نوع دکینگ بیشتر به عنوان کفپوش رستوران ها، آلاچیق ها، کفپوش روف گاردن، پل ها، محوطه سازی و کفپوش تراس و بالکن مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید چوب پلاست

امکان خرید چوب پلاست به صورت حضوری با مراجعه به آدرس مجموعه دکورد و همچنین خرید به صورت آنلاین وجود دارد.

چوب پلاست برای سقف

یکی از کاربردهای چوب پلاست، استفاده و نصب آن در سقف می باشد. خصوصا سقف مکان هایی نظیر کافه ها، کافه تراس ها، مجموعه های نمایشگاهی، اطراف استخرها و انواع آلاچیق

چوب پلاست آلاچیق

همانطور که پیش تر نیز اشاره شده، می توان از چوب پلاست برای انواع آلاچیق، تراس، محوطه های خصوصی و عمومی، مکان های تفریحی و تجاری نیز استفاده کرد.

کلام آخر

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید متشکریم. در نهایت بزرگترین مزیت چوب پلاست ها، مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی است. کامپوزیت چوب و پلاستیک نسبت به چوب جامد هزینه نگهداری کمتری دارند. یکی از اصلی ترین دلایل رشد تقاضا برای چوب پلاست، هزینه مناسب نصب و نگهداری آنها است. همچنین چوب پلاست ها طرح و اشکال متنوع تری دارند.

دکورد

دکورد

متخصص دکوراسیون داخلی

آیا تسویه درب منزل امکان پذیر است؟

برای سفارشات واقع در مناطق 22 گانه تهران در صورتی که مبلغ فاکتور بالای 2 میلیون تومان باشد تسویه درب منزل امکان پذبر است.

آیا خرید تنها به صورت اینترنتی امکان پذیر است؟

خیر شما می توانید با مراجعه به آدرس نمایشگاه موجود در صفحه “تماس با ما” خریدتان را بصورت حضوری هم انجام دهید.

نحوه ارسال چگونه است؟

پس از ثبت سفارش و تسویه حساب با دکورد در سریعترین زمان سفارش شما آماده خواهد شد و با توجه به مقدار خریدتان هم می توانید به صورت حضوری کالای خود را تحویل بگیرید و هم از طریق پیک کالا را دریافت کنید. (ارسال بار به شهرستان از طریق باریری های معتبر صورت گرفته و بر حسب مسافت، زمان ارسال متفاوت خواهد بود)

ارسال به شهرستان هم دارید ؟

بله کلیه محصولات از طریق باربری های معتبر قابل ارسال به سراسر کشور می باشند.

از زمان سفارش تا تحویل کالا چقدر زمان طول می کشد؟

کلیه سفارشات اعلامی در ساعات کاری همان روز ثبت سفارش شده و نهایتا 3 الی 4 ساعت بعد به مشتری تحویل داده خواهد شد، سفارشات شهرستان هم در سریعترین زمان ممکن ارسال شده اما بسته به مسافت مقصد زمان تحویل متفاوت است.

آیا کالاها ضمانت دارند؟

بله، تمام چوب پلاست ها دارای 12 ماه ضمانت در برابر کیفیت می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

ماربل شیت

ترمووال

کفپوش

دیوارپوش منعطف

انواع سقف کاذب

انواع قرنیز

ثبت سفارش و مشاوره رایگان

سبد خرید