راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

قرنیز یک نوار باریک از جنس PVC، MDF، چوب یا سنگ است که بین دیوار و کف قرار گرفته و عیوب احتمالی را می پوشاند و به فضا زیبایی بیشتری می دهد. انتخاب رنگ قرنیز برای هر محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید بر اساس اصول طراحی داخلی صورت گیرد. توجه کنید که قرنیز ها به عنوان جزئی از دکوراسیون داخلی خانه در نظر گرفته می شوند. بنابراین با دقت، رنگ دیوارها، کفپوش و سایر عناصر دکوراسیون داخلی خانه خود را بررسی کنید.

هماهنگی این متریال ضروری در ساختمان با این عناصر، تاثیر بسزایی بر جذابیت و هماهنگی داخلی خانه دارد. مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، نورپردازی خانه شماست. در فضاهای با نور کم، استفاده از قرنیز رنگ روشن و شاداب جلوه ای نفیس و پر انرژی را ایجاد خواهد کرد. درحالی که در فضاهایی با نور قوی، استفاده از قرنیزهایی با رنگ تیره و عمیق فضا را متعادل تر خواهد کرد.

از موارد مهم دیگر در انتخاب قرنیز و خرید آن، سبک دکوراسیون خانه شماست. مثلا سبک های معاصر یا مدرن، قرنیزهای مدرن را می پسندد و بالعکس در سبک های کلاسیک یا رومانتیک توصیه ما به شما استفاده از قرنیزهای کلاسیک است.

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار با توجه به متراژ

پس از در نظر گرفتن موارد فوق برای انتخاب رنگ قرنیز بهتر است از هدف کلی خود آگاهی کامل داشته باشید و قرنیز رنگ روشن یا تیره را با توجه به متراژ خانه خود انتخاب کنید. اگر متراژ خانه شما بزرگ است و کف خانه از جنس کفپوش لمینیت است می توانید از قرنیزی که تطابق رنگی با کفپوش دارد و یک درجه تیره تر است استفاده کنید. این امر زیبایی خانه را دوچندان می کند.

اما اگر متراژ خانه شما کوچک است بهتر است از قرنیز رنگ روشن استفاده شود که فضا را بزرگتر نشان دهد. از آنجایی که قرنیزهای رنگ روشن زودتر آلوده شده و آن را نمایان می کنند بهتر است از قرنیز رنگ روشن قابل شستشو مانند انواع قرنیزهای PVC استفاده شود.

در نظر داشته باشید که هماهنگی رنگ قرنیز یا متضاد بودن رنگ آن با دیوار و کفپوش بستگی به سلیقه شخصی شما دارد و هیچ قانون کلی برای آن وجود ندارد.

اگر طرفدارر سبک های خلوت و مینیمال هستید بهتر است از رنگ های هماهنگ قرنیز، دیوار و کفپوش استفاده کنید. ولی اگر کمی ماجراجو بوده و طرفدار کمی کنتراست هستید می توانید از رنگ های متضاد  استفاده کنید.

مواظب باشید که در انتخاب رنگ های متضاد طیف های رنگی ناهماهنگ را انتخاب نکنید زیرا باعث شلوغ و به هم ریخته دیده شدن فضای داخلی خانه شما می شود.

نکنه آخر هماهنگی بین رنگ قرنیز و دیوار می باشد. سعی کنی از طیف های رنگی هماهنگ استفاده کنید برای مثال اگر رنگ دیوار خانه شما سفید یا طوسی است می توانید از قرنیز در انواع تناژ طوسی یا خاکستری استفاده کنید اما اگر رنگ دیوار خانه شما کرم یا سبز کم رنگ و غیره است استفاده از قرنیز طوسی جایز نیست و بهتر است از قرنیز سفید، قهوه ای یا فندقی استفاده کنید.

قرنیز، رنگ سرد یا رنگ های گرم

استفاده از رنگ های سرد یا گرم بستگی به دکوراسیون منزل و رنگ بندی و سبک خانه شما دارد. استفاده از قرنیز با رنگ های سرد مانند سفید، طوسی، خاکستری و غیره بستگی به رنگ دیوار، کفپوش، مبلمان، پرده و حتی تابلوهایی دارد که بر روی دیوار نصب می کنید . تمامی وسایل و متریال ها باید در یک سبک و طیف رنگی باشند.

مثلا اگر رنگ دیوار و کفپوش طوسی است، رنگ قرنیز سفید یا طوسی روشن می تواند گزینه خوبی برای خانه شما باشد. همچنین اگر طرفدار رنگ های گرم مثل قهوه ای، رنگ چوب و غیره هستید بهتر است هماهنگی و تعادل رنگی بین قرنیز، دیوار و کفپوش را رعایت کنید.

مثلا اگر رنگ کفپوش قهوه ای است، بهتر است دیوار هم، رنگ گرم و ملایمی داشته باشد و از رنگ قهوه ای یا رنگ چوب برای این متریال استفاده شود.

حال با این شرایط اگر متراژ خانه کم باشد بهتر است از قرنیز یک درجه روشن تر استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد. اگر متراژ خانه بزرگ است می توانید از قرنیز یک درجه تیره تر استفاده کنید و گرما و تعادل و تضاد درجه رنگی را همزمان تجربه کنید و به جذابیت خانه خود بیافزایید.

در خصوص ترکیب رنگی به مواردی که در ادامه توضیح می دهیم توجه کنید. اگر کفپوش خانه شما تیره است، قرنیز روشن تر فضا را بازتر می کند. اگر کفپوش خانه ی شما روشن است قرنیز روشن می تواند یکپارچگی و فراخی فضا را به شما هدیه دهد. در نهایت اگر کفپوش خانه شما روشن است استفاده از قرنیز تیره می تواند باعث جذب نگاه ها به سمت کفپوش خانه شما شود.

در انتها نتیجه گیری می شود که، انتخاب رنگ قرنیز در درجه اول بستگی به سبک و دکوراسیون خانه شما دارد. رنگ قرنیز، دیوار و کفپوش باید باهم تطابق داشته باشد.همچنین توجه به متراژ خانه برای انتخاب رنگ بهتر قرنیز، جهت بزرگتر نشان دادن فضا نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این مقاله سعی بر آن شد تا راهنمای کاملی از انتخاب رنگ قرنیز در اختیار شما عزیزان قرار گیرد. چنانچه پس از مطالعه این مقاله قصد دارید برای طراحی خانه یا محل کار خود قرنیز تهیه کنید می‌توانید با ورود به صفحه دکوراسیون دکورد و کلیک روی قسمت منو محصولات در بالای صفحه  از قرنیز و سایر  محصولات دیدن کرده و پس از انتخاب محصول مورد نظر سفارش خود را ثبت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ماربل شیت

ترمووال

کفپوش

دیوارپوش منعطف

انواع سقف کاذب

انواع قرنیز

ثبت سفارش و مشاوره رایگان

سبد خرید