خرید قرنیز

قرنیز

قرنیز (Baseboard) چیست و چه کاربردی در دکوراسیون داخلی دارد؟ قرنیز قطعه ای است که با استفاده از متریال های مختلف تولید می‌شود و در قسمت انتهایی دیوار، یعنی محل اتصال دیوار به زمین نصب می‌شود تا از نفوذ رطوبت یا بروز هر گونه آسیب به دیوار جلوگیری کند.

قرنیز در واقع یک نوار با  ارتفاع های مختلف است و همانطور که اشاره کردیم در قسمت انتهایی یک دیوار و محل اتصال آن به زمین نصب می‌شود و باعث جلوگیری از آسیب‌هایی که ممکن است بر اساس رطوبت، ضربه و … برای دیوار به وجود آید، می‌شود و فرسایش و پوسیدگی دیوار را غیر ممکن می‌کند.

علاوه بر این، قرنیز کاربرد زیبایی شناختی دارد و نصب آن باعث زیبایی هرچه بیشتر در طراحی داخلی می‌شود؛ به همین علت، قرنیز یکی از مواردی است که چه هنگام طراحی داخلی، چه هنگام بازسازی و تغییر آن به هیچ عنوان فراموش نمی‌شود. 

قیمت قرنیز | بروزرسانی شده در بهمن 1402

قیمت قرنیز به صورت مجزا برای انواع قرنیز پی وی سی و ام دی اف در قسمت انواع قرنیز عنوان شده است. با کلیک بر روی قرنیز مورد نظر می توانید جزئیات آن را مشاهده کرده و سپس تعداد شاخه مورد نظر خود را مشخص نموده و در انتها اقدام به ثبت سفارش نمائید.

انواع قرنیز

قرنیزها انواع متفاوتی دارند. در ادامه به بررسی انواع قرنیز از لحاظ جنس آن‌ها خواهیم پرداخت.

قرنیز پی وی سی

قرنیز دیوار پی وی سی، از سایر قرنیزهای ساختمانی جدیدتر است؛ این نوع قرنیز به دلیل قیمت مناسب و مقاومت بالا در برابر ضربه و رطوبت، توانسته است به خوبی جای خود را به عنوان یکی از انواع قرنیزهای ساختمانی باز کند. 

موادی که برای تولید pvc به کار می‌روند، متریال های بروز دنیا هستند که کاملاً ایمن بوده و هنگام آتش سوزی، قرنیز یو پی وی سی هیچگونه ماده شیمیایی مضری از خود منتشر نخواهد کرد. استفاده از قرنیز پی وی سی در ساختمان کاملاً متداول است.

  • همه محصولات
  • قرنیز 10 سانت
  • قرنیز 7 سانت
  • قرنیز 9 سانتی
  • قرنیز ورساچه
  • نبشی پی وی سی
  • همه محصولات
  • قرنیز 10 سانت
  • قرنیز 7 سانت
  • قرنیز 9 سانتی
  • قرنیز ورساچه
  • نبشی پی وی سی

قرنیز ام دی اف

نوع دیگری از قرنیز دیوار که طرفداران زیادی نیز دارد، قرنیز ام دی اف (MDF)است. این قرنیز تنوع بسیار زیادی دارد و از لحاظ زیبایی بین قرنیزهای دیگر حرف اول را می‌‌زند. از نقطه قوت این قرنیز ها می‌توان به مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر ضربه و فشار اشاره کرد. همچنین این نوع قرنیز مقاومت کمتری  نسبت به رطوبت دارد.

  • همه محصولات
  • قرنیز 7 سانت
  • قرنیز 9 سانتی
  • همه محصولات
  • قرنیز 7 سانت
  • قرنیز 9 سانتی

قرنیز سنگی

سنگ  یک متریال  گران‌قیمت به شمار می آید و  استفاده از قرنیز سنگی از لحاظ اقتصادی آنچنان به صرفه نیست. مگر این که سبک طراحی داخلی منزل سبک کلاسیک باشد که یکی از اصول آن استفاده از متریال های لوکس و گران قیمت است.

قرنیز پلی استایرن

قرنیز پلی استایرن نسبت به سایر قرنیز های دیوار مانند قرنیز یو پی وی سی یا ام دی اف شناخته شده نیست. اما روکش‌های پلی استایرن روکش‌های مستحکمی هستند و به خوبی در برابر هرگونه خط و خش و ضربه مقاومت می‌کند.

قرنیز سرامیکی

قرنیزهای سرامیکی عمدتا برای خانه‌هایی مورد استفاده می‌گیرند که کف‌پوش آن‌ها نیز از جنس سرامیک اجرا شده باشد. قرنیز سرامیکی قطعه ای از جنس سرامیک است که به صورت نواری و در ابعاد مناسب قرنیز برش داده شده است و در طرح‌های مختلف مانند: قرنیز سرامیک طرح چوب، ساده، فانتزی و غیره به کار می‌رود.

در حال حاضر با روی کارآمدن قرنیزهای جدیدتر مانند قرنیزهای ام دی اف و پی وی سی، استفاده از قرنیز سرامیکی در ساختمان به میزان کمتری دیده می‌شود.

قرنیز داکتی

قرنیز داکتی از جمله قرنیز های کاربردی صنعت ساختمان است. به جای عبور  دادن سیم و یا لوله از طریق داکت های روکار می توان آن ها را از درون قرنیز های داکتی  عبور داد. این قرنیز ها غالبا از جنس پی وی سی هستند اما قیمت بالاتری به نسبت سایر قرنیز های پی وی سی و ام دی اف دارند.

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید

نمی توان گفت بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید چه رنگی است. شما می‌توانید رنگ قرنیز را با توجه به سلیقه خود و متناسب با رنگ دیوارها، کفپوش و دکوراسیون داخلی منزل در رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. اما نکته مهمی که در انتخاب رنگ قرنیز وجود دارد، این است که حتما متناسب با رنگ دیوار و کفپوش (تا 2 پرده تیره‌تر نیز مشکلی ندارد) انتخاب شود.

به کاربردن رنگ سومی که با دیوار و کفپوش خانه تناسبی نداشته باشد، باعث ایجاد ظاهر ناهماهنگ در خانه شما می شود و اگر رنگ دیوار خانه سفید باشد علاوه بر رنگ دیوار باز هم باید به رنگ کفپوش ها هم دقت کرد و قرنیزی را انتخاب کرد که از لحاظ رنگ با دیوار و کفپوش هماهنگی لازم را داشته باشد.

کاربرد قرنیز

قرنیز به واسطه کاربردهای بسیار زیادی که دارد، توانسته است به خوبی جایگاه خود را در دکوراسیون داخلی تثبیت کند. برخی از مطرح‌ترین کاربردهای قرنیز در ساختمان عبارتند از:

  • جلوگیری از نفوذ رطوبت

اولین کاربرد قرنیز، جلوگیری از نفوذ رطوبت و انتشار آن به قسمت‌های انتهایی دیوار است. این قطعه مانند محافظی عمل می‌کند که اجازه نفوذ رطوبت و آب را به دیوار نمی‌دهد.

  • جلوگیری از آسیب و ضربه

زمانی که قرنیز نصب می‌شود، حجمی به ارتفاعی تا 15 سانتی‌متر و ضخامتی متناسب با نوع قرنیز در انتهای دیوار قرار می‌گیرد که باعث می‌شود هنگام جا‌به‌جایی مبلمان و اثاثیه منزل، آسیبی به دیوار وارد نشود و از هرگونه خراش و آسیب‌های این چنین جلوگیری شود.

  • پوشش کفپوش های ساختمان

در صورتی که کف ساختمان با استفاده از انواع کفپوش های لمینت اجرا شده باشد، استفاده از قرنیز امری ضروری است و باید برای جلوگیری از بلند شدگی و تخریب کفپوش‌ها و همچنین پوشاندن درزهای انبساط اجرا شود.

  • زیبایی

نصب قرنیز در ساختمان تقریبا به امری متداول تبدیل شده است و همه از این موضوع آگاه هستند که بدون استفاده از قرنیز، خانه چیزی کم دارد. خصوصا با توجه به تنوع قرنیز در حال حاضر، می‌توان متناسب با سبک طراحی داخلی خانه مناسب‌ترین نوع قرنیز را انتخاب کرد و زیبایی خانه را دو چندان کرد. در ادامه به بررسی انواع قرنیز از لحاظ طرح و جنس آن‌ها خواهیم پرداخت، با دکورد همراه باشید.

بهترین قرنیز برای خانه

ممکن است بعد از معرفی انواع قرنیز دیوار از لحاظ جنس این سوال برایتان پیش آید که بهترین قرنیز برای خانه کدام است؟ باید بگوییم که تمامی قرنیز ها از لحاظ جنس، مزایا و معایب خاص خود را دارند و هر شخص با توجه به سلیقه شخصی و بودجه ای که دارد می تواند هر کدام از آنها را انتخاب کند.  

قرنیز  طرح پلکانی

این نوع قرنیز که به نام قرنیز لبه گرد نیز شناخته می‌شود از انواع متداول قرنیزهای دیوار است که به واسطه سادگی و زیبایی‌اش توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرنیز طرح ساده یا تخت

همانطور که از نام این نوع قرنیز مشخص است، قرنیزهای تخت ظاهری ساده دارند و برای خانه هایی با معماری به سبک مدرن به کار می‌‌روند. این قرنیز به شکل مربع یا به صورت بلوکی در انتهای دیوار نصب می‌شود و می‌توان آن‌ها را با ابعاد مورد نظر از بازار تهیه کرد.

قرنیز با طرح برجسته

در سطح این قرنیز از طرح هایی استفاده شده است که به صورت برجسته هستند و هنگامی که به آن‌ها دست بزنید، برآمدگی را احساس خواهید کرد. این قرنیزها مورد پسند همه افراد نیستند و عموما افرادی با سلیقه خاص آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

قرنیزهای طرح دار؛ در انواع کوتاه و بلند

قرنیزهای طرح دار بر خلاف قرنیز ساده و تخت در قسمت بالای خود طرح خاصی مانند طرح های حلزونی یا پلکانی دارند. این نوع قرنیز را می‌توان در دو ارتفاع استاندارد یا بلند در خانه استفاده کرد.

انتخاب قرنیز مناسب برای خانه من

اکنون که برای خرید قرنیز  به جمع بندی رسیده اید وقت آن است که ارتفاع قرنیز مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید. اگر ارتفاع خانه شما کمتر از 3 متر است قرنیز 11 و 15 سانت خیلی مناسب خانه شما نیست بهتر است به قرنیز 7 و یا 9 سانت رضایت دهید. البته این را هم بدانید هیچ قطعیتی وجود ندارد و این توصیه ها کاملا عمومی است، مهم سلیقه شخص شماست.

و حالا مهمترین سوال: چگونه رنگ قرنیز را انتخاب کنم؟

 انتخاب رنگ  قرنیز اصول مشخصی ندارد و بیشتر تابع سلیقه شماست اما انتخاب 2 پرده قرنیز تیره تر از رنگ کفپوش (سرامیک یا لمینت) مرسوم است. همیشه سعی کنید قرنیز را یا با کفپوش خانه خود ست کنید و یا با دیوار، به اینصورت که اگر  کفپوش خانه  شما لمینت قهوه ای و دیوارخانه تان سفید است رنگ قرنیز را یا از تم قهوه ای (1 یا 2 پرده تیره تر) انتخاب کنید یا از تم سفید، به هیچ عنوان تم سومی متفاوت از رنگ دیوار و یا کف مثلا طوسی انتخاب نشود.

نصب قرنیز دیوار

قرنیز ها عمدتا یا روی قرنیز سنگی قدیمی نصب می شود و یا روی دیوار گچی در صورتی که بخواهید قرنیز را روی قرنیز سنگی قدیمی نصب کنید علاوه بر دستگاه فارسی بر برای برش قرنیز ها، حتما باید برای چسباندن قرنیز ها بجای دستگاه میخکوب از چسب (چسب آکواریوم ) استفاده شود. تقریبا برای هر 10 متر طول به یک عدد چسب آکواریوم و هر 100 متر طول به یک عدد چسب 1,2,3 نیاز است.

برای چسباندن قرنیز ها (تنها روی دیوارگچی می توان از میخکوب استقاده کرد) اگر دیوارتان سنگی یا سیمانی باشد عملیات چسباندن صرفا با چسب انجام می شود اما در صورتی که جنس دیوارتان گچی با ضخامت حداقل 1 سانتی متر باشد نصاب بجای چسب  می تواند از میخکوب استفاده کند. البته در هر صورت استفاده از چسب آکواریوم توصیه می شود چرا که چسب آکواریوم باعث استحکام و طول عمر قرنیز می شود.

ابعاد استاندارد قرنیز

قرنیز دیوار در ابعاد مختلفی تولید می‌شود، ضخامت قرنیز و ارتفاع آن به نوع قرنیز بستگی دارد. 

برای مثال؛ قرنیز‌های ام دی اف در ضخامت 8 و 16 میلی متر تا ارتفاع 15 سانتی‌متر موجود هستند. فروش قرنیز به صورت شاخه ای بوده و به همین علت طول هر نوع قرنیز به طول شاخه آن بستگی دارد که در قرنیز ام دی اف این شاخه 366 سانتی متر است.

ضخامت، طول و ارتفاع در انواع دیگر قرنیز مانند قرنیزهای پی وی سی، کاملا متفاوت است و طول هر شاخه قرنیز پی وی سی 300 سانتی متر می باشد.

 ابعاد قرنیز های موجود در بازار

 قرنیز های موجود در بازار عمدتاً در ارتفاع های 7، 9، 11 و 15 سانتی متر تولید می شوند. ضخامت قرنیز ها نیز عمدتاً از 5 الی 8 میلی متر در قرنیز های پی وی سی و 8 و 16 میلیمتر در قرنیز های ام دی اف متغیر است.

انتخاب بهترین ابعاد قرنیز

شاید این سوال برایتان پیش آید که با توجه تولید انواع قرنیز در ابعاد مختلف؛ چگونه می‌توان متوجه شد که کدام ابعاد و ارتفاع قرنیز برای منزل شما بهتر است؟ این موضوع کاملا سلیقه ای است. اما توصیه می شود برای خانه هایی که ارتفاع دیوارهایشان کوتاه و کم تر از 3 متر است، از قرنیز با ارتفاع نهایتا ۷ سانتی متر استفاده شود. قرنیزهای بلند عمدتا برای مکان‌هایی مناسب هستند که دیوارهایشان ارتفاع بلندی دارد.

البته این موضوع را در نظر بگیرید که انتخاب ارتفاع و ابعاد قرنیز کاملا سلیقه ای است و تا میزان زیادی به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

نحوه محاسبه متراژ قرنیز

برای محاسبه متراژ دقیق قرنیز حتما باید طول دیوارهای خانه را متر زده و بصورت تک به تک بر روی برگه ای نوشته و در انتها با هم جمع بزنید. نتیجه نهایی را تقسیم بر متراژ هر شاخه قرنیز (غالبا طول هر شاخه قرنیز پی وی سی 3 متر است)کنید و در انتها عدد بدست آمده را به بالا گرد کنید. بعنوان مثال اگر متراژ بدست آمده 47 متر است آن را بر 3 تقسیم می کنیم که عدد 15.6 بدست می آید و با گرد کردن آن به بالا به عدد 16 (16 شاخه) می رسیم. بنابر تجربه می توان گفت: بهتراست همواره یک شاخه به این عدد بابت پرتی های کار یا خطای محاسباتتان اضافه کنید.

متراژ تقریبی قرنیز مورد نیاز

در صورتی که به صحت متراژ برداریتان شک دارید کافی است مساحت خانه را در عدد 0.6 ضرب کنید [یعنی یک خانه 100 متری تقریبا به 60 متر قرنیز احتیاج دارد. این عدد با احتساب حمام، دستشویی و آشپزخانه است پس لازم نیست متراژ آن ها را کم کنید تنها کافی است مساحت خانه خود را در 0.6 ضرب کنید]. عدد بدست آمده مقدار تقریبی قرنیز را به شما می دهد اگر متراژ محاسبه شده تان به این عدد نزدیک بود به شما تبریک می گویم کارتان را درست انجام داده اید اما اگر اختلاف معنی داری با این عدد داشت پیشنهاد می کنم یک بار دیگر متراژ برداریتان را تکرار کنید.

دکورد به عنوان تولید کننده انواع قرنیزهای pvc و ام دی اف، تمامی محصولات خود را با قیمتی مناسب و ضمانت 12 ماهه کیفیت روکش و برشکاری، به خریداران عزیز ارائه می دهد.

decored.ir
محصولات پی وی سی
قیمت
قرنیز 7 سانت پی وی سی
40.000 تومان
قرنیز 9 سانت پی وی سی 6 میل
42.000 تومان
قرنیز 9 سانت پی وی سی 8 میل
50.000 تومان
قرنیز پی وی سی ورساچه
44.000 تومان
قرنیز 10 سانت پی وی سی لوکس
82.500 تومان
نبشی پی وی سی 3 سانت
40.000 تومان
نبشی پی وی سی 5 سانت
50.000 تومان
نبشی پی وی سی 3 سانت گلدار
44.000 تومان
نبشی پی وی سی 5 سانت گلدار
55.000 تومان
محصولات ام دی اف
قیمت
قرنیز ام دی اف 9 سانت ضخامت 16 میل
75.000 تومان
قرنیز ام دی اف 9 سانت ضخامت 8 میل
64.000 تومان
قرنیز ام دی اف 7 سانت ضخامت 16 میل
64.000 تومان
قرنیز ام دی اف 7 سانت ضخامت 8 میل
55.000 تومان
قرنیز ام دی اف 11 سانت ضخامت 16 میل
99.000 تومان
قرنیز ام دی اف 15 سانت ضخامت 16 میل
127.000 تومان
میانه
33.000 تومان
میت
35.500 تومان
روکوب 3 سانت
30.000 تومان
روکوب 5 سانت
36.500 تومان
لب پله
71.500 تومان
تاشو 3 سانت
25.500 تومان
تاشو 5 سانت
30.000 تومان

کلام آخر

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. در این مقاله به بررسی انواع قرنیز های دیوار و اهمیت استفاده از آن در یک ساختمان پرداختیم.  در صورتی که در انتخاب قرنیز مناسب برای ساختمان خود به کمک و راهنمایی احتیاج دارید؛ می‌توانید از طریق تلفن تماس یا واتس آپ با دکورد در ارتباط باشید. 

دکورد

دکورد

متخصص دکوراسیون داخلی

آیا تسویه درب منزل امکان پذیر است؟

برای سفارشات واقع در مناطق 22 گانه تهران در صورتی که مبلغ فاکتور بالای 2 میلیون تومان باشد تسویه درب منزل امکان پذبر است.

آیا خرید تنها به صورت اینترنتی امکان پذیر است؟

خیر شما می توانید با مراجعه به آدرس نمایشگاه موجود در صفحه “تماس با ما” خریدتان را بصورت حضوری هم انجام دهید.

نحوه ارسال چگونه است؟

پس از ثبت سفارش و تسویه حساب با دکورد در سریعترین زمان سفارش شما آماده خواهد شد و با توجه به مقدار خریدتان هم می توانید به صورت حضوری کالای خود را تحویل بگیرید و هم از طریق پیک کالا را دریافت کنید. (ارسال بار به شهرستان از طریق باریری های معتبر صورت گرفته و بر حسب مسافت زمان ارسال متفاوت خواهد بود)

ارسال به شهرستان هم دارید ؟

بله کلیه محصولات از طریق باربری های معتبر قابل ارسال به سراسر کشور می باشد

از زمان سفارش تا تحویل کالا چقدر زمان طول می کشد؟

کلیه سفارشات اعلامی در ساعات کاری همان روز ثبت سفارش شده و نهایتا 3 الی 4 ساعت بعد به مشتری تحویل داده خواهد شد، سفارشات شهرستان هم در سریعترین زمان ارسال شده اما بسته به مسافت مقصد زمان تحویل متفاوت است

کالاها ضمانت دارد؟

بله، تمام قرنیزها دارای 12 ماه ضمانت در برابر کیفیت روکش و مقاومت در برابر برشکاری است.

2 نظر در “قرنیز

  1. نیما گفت:

    خرید قرنیز بصورت آنلاین هم در سایتتون امکان پذیره؟

    1. saeed parvizi گفت:

      سلام. بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این نوشته امتیاز دهید

ماربل شیت

ترمووال

کفپوش

دیوارپوش منعطف

انواع سقف کاذب

انواع قرنیز

ثبت سفارش و مشاوره رایگان

سبد خرید