دیوارپوش | معرفی انواع دیوارپوش + قیمت

استفاده از  دیوارپوش بر روی دیوار فضاهای داخلی سبک خاصی به دکوراسیون داخلی خانه، محل کار یا فضای پیرامون شما می بخشد. انتخاب هر سبک دیوارپوش بستگی به تیپ شخصیتی و سلیقه شخصی شما دارد. از خود بپرسید که پیرو چه سبک دیزاینی هستید؟

هر نوع دیوارپوش بسته به جنس و رنگ آن، حس خاص و منحصر به فردی به چیدمان داخلی خانه اتان القا می کند. در این مقاله ابتدا به تعریف دقیقی از دیوارپوش پرداخته و سپس به بررسی انواع دیوارپوش می پردازیم. سعی می کنیم به شما در انتخاب و خرید دیوارپوش کمک کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دیوارپوش چیست؟

دیوارپوش(wall Covering)، پوشش یا محافظی با جنس، طرح و سبک های متفاوت است که بر روی دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان محل سکونت، محل کار یا هر مکان دیگری که شما بخواهید قرار می گیرد. دیوارپوش به عنوان متریالی که به زیبایی و محافظت از آن دیوار خاص کمک می کند، شناخته می شود.

از دیوارپوش ها بسته به نوع، جنس، رنگ و طرحی که دارند می توان برای قسمت های خاصی از خانه مانند، آشپزخانه، دیوار پشت تلویزیون، پشت تخت خواب، نشیمن، پذیرایی، راهروها، راه پله ها، لابی خانه و مکان های عمومی، اماکن تفریحی، تجاری، ورزشی و بهداشتی و غیره استفاده کرد.

دیوارکوب ها علاوه بر زیباسازی دیوارهای خانه، از آنها در مقابل ترک خوردگی، نم و رطوبت و ضربات احتمالی نیز محافظت می کنند. یا اگر دیواری دچار رطوبت شده باشد یا در اثر سایش و رطوبت دچار پوسیدگی شده باشد به جای هزینه تعمیر و نگهداری مجدد می توانید از دیوارپوش با هزینه کمتر و سرعت بالاتر برای پوشاندن عیوب ظاهری دیوار استفاده کنید.

قیمت انواع دیوارپوش

قیمت دیوارپوش های موجود در مجموعه دکورد در صفحات مربوط به هر نوع دیوارپوش ذکر شده است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت دیوارپوش مدنظرتان از قبیل ترمووال آکوپنل، ترمووال پی وی سی، دیوارپوش پی وی سی طولی، ماربل شیت و دیوارپوش فومی، با کلیک بر روی قسمت مشاهده محصولات و خرید از فروشگاه می توانید اطلاعات کامل را کسب نمایید.

خرید حضوری و اینترنتی انواع دیوارپوش از قبیل، ترمووال منعطف یا آکوپنل، ترمووال pvc، ماربل شیت، دیوارپوش سه بعدی (فومی) و انواع دیوارپوش پی وی سی و ام دی اف در مجموعه دکورد امکان پذیر می باشد

حال که با تعریف دیوارپوش و چرایی استفاده از آنها آشنا شدید در ادامه با معرفی انواع دیوارپوش با ما همراه باشید.

دیوارپوش چوبی

این نوع دیوارپوش از چوب ساخته شده و انواع متفاوتی دارد. از دیوارپوش های چوبی برای پوشاندن نماهای داخلی و خارجی استفاده می شود و گرمای خاصی به دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان می بخشد.

دیوارپوش چوبی ترموود

دیوارپوش چوبی که از جنس چوب ترمو یا چوب روس ساخته شده و هم برای فضاهای داخلی و هم برای فضاهای خارجی کاربرد دارد. اکثرا این نوع دیوارپوش چوبی را با نام ترموود می شناسند.

ترمووال چوبی نوع دیگری از دیوارپوش های چوبی است که طی ماه های اخیر به یکی از ترندهای محبوب دیوارپوش تبدیل شده است. این نوع دیوارپوش دارای روکش چوب طبیعی بوده و با قرار گرفتن الوارهای متوالی در کنار یکدیگر ساخته می شوند.

این دیوارپوش محبوب در قسمت پشت خود یک لایه  فوم آکوستیک داشته که هم عایق صدا و حرارت خوبی برای این دیوارپوش بوده و هم خاصیت انعطاف پذیری بالایی به ترمووال چوبی می دهد طوری که می توان از این دیوارپوش چوبی که نام دیگر آن آکوپنل است برای نواحی منحنی و اطراف ستون ها استفاده کرد. 

در واقع آکوپنل یک دیوارپوش MDF با روکش چوب طبیعی بلوط یا گردو است و برای فضاهای داخلی مثل دیوار پشت تی وی، دیوار پشت تخت خواب، پذیرایی، نشیمن، راهرو ها و غیره استفاده می شود و قابلیت نورپردازی نیز دارد. اگر علاقه به فضاهای گرم و صمیمی دارید می توانید از این نوع دیوارپوش چوبی که نسبت به دیوارپوش های دیگر شیک تر بوده و قیمت نسبتا بالاتری نیز دارد استفاده کنید.

دیوارپوش ماربل شیت

دیوارپوش ماربل شیت یا دیوارپوش طرح سنگ نوع دیگری از انواع دیوارپوش بوده که به یکی از ترندهای محبوب در دنیای دکوراسیون داخلی بدل شده است. اگر طرفدار سبک های لوکس هستید توصیه ما به شما انتخاب دیوارپوش ماربل شیت می باشد.

این نوع دیوارپوش ها در طرح ها و رنگ های متنوع از ماربل شیت طرح سنگ مرمر با رگه های رنگی گرفته تا انواع سفید، مشکی و طوسی در بازار داخلی ایران موجود می باشد. این نوع دیوارکوب ها از ترکیب PVC و پودر سنگ تشکیل شده و دارای سه لایه ضدخش و یک لایه روکش می باشند.

این متریال محبوب استحکام و دوام بالایی داشته، ضد آب و آنتی باکتریال بوده و نظافت و نصب آسانی دارد. از این رو به عنوان دیوارپوش بین کابینتی در آشپزخانه، دیوار پشت تلویزیون، پشت تخت خواب، نشیمن، اتاق کار، بوتیک ها، لابی اماکن مسکونی، تجاری و اداری، ورزشی، درمانی و محیط پارکینگ نیز کاربرد دارد. دیوارپوش ماربل شیت از لحاظ قیمت نسبت به سنگ طبیعی مقرون به صرفه تر بوده و تخریب زیستی کمتری دارد.

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی یا برجسته یکی از پرطرفدارترین نوع دیوارپوش ها می باشند. هر نوع از این دیوارپوش ها در طرح ها، جنس ها و رنگ های متفاوت، تنوع بی نظیری در دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند. این نوع دیوارپوش ها اگر با نورپردازی همراه شوند می توانند زیبایی بصری خانه شما را دو چندان کنند.

این پنل های 3 بعدی در انواع مختلفی نظیر دیوارپوش فومی پشت چسبدار، دیوارپوش سه بعدی پلیمری، دیوارپوش سه بعدی PVC، دیوارپوش سه بعدی MDF، دیوارپوش سه بعدی چرمی، گچی و غیره در بازار موجود می باشند.

بسته به سلیقه شخصی و کاربردی که از این دیوارپوش های سه بعدی انتظار دارید، می توانید از هر یک از این نوع دیوارپوش ها برای قسمت های متفاوت خانه یا محل کار خود، مانند دیوار اتاق نشیمن، پذیرایی، دیوار پشت TV، دیوار پشت تخت خواب، دیوار رستوران، کافه، گالری ها، بوتیک ها، سالن های تئاتر، سالن های همایش، باشگاه ها، مهدکودک ها و غیره استفاده نمایید.

جهت مشاورره رایگان و خرید از دکورد می توانید از طریق تماس تلفنی، واتس آپ و حضور در مجموعه دکورد، با ما در ارتباط باشید

دیوارپوش فومی چسبی

دیوارپوش های فومی پشت چسبدار انعطاف پذیری بالایی داشته و در برابر خط و خش تا حدودی مقاوم بوده و عایق صدا و حرارت می باشند. این دیوارپوش ها خاصیت خود خاموش شوندگی نیز دارند. نظافت آسان و قیمت مقرون به صرفه از ویژگی های بارز این نوع دیوارپوش می باشد.

به علت داشتن یک لایه چسب قوی در پشت خود نصب بسیار راحتی داشته و برای پوشش دیوار اتاق کار، سالن های انتظار، مراکز خرید و مکان های تجاری، بوتیک ها، مهدکودک ها و حتی دیوار پشت تلویزیون و تخت خواب و اتاق کودک و نوجوان نیز کاربرد دارند.

دیوارپوش سه بعدی پلیمری

همانطور که از نام این نوع دیوارپوش پیداست، از جنس پلیمر بوده، قابل رنگ آمیزی و برشکاری نیز می باشد. این نوع دیوارپوش انعطاف پذیری نسبی داشته و در برابر ضربه از خود مقاومت نشان می دهد. دیوارپوش پلیمری قابل شستشو بوده و مانند دیوارپوش های فومی خاصیت خود خاموش شوندگی و نصب راحتی دارد.

این نوع دیوارپوش قابل نصب در محیط های اداری، تجاری، مسکونی، درمانی، سالن های انتظار مطب ها و شرکت ها می باشند.

دیوارپوش سه بعدی پی وی سی

این نوع دیوارپوش های PVC حالت سه بعدی و برجسته داشته و از جنس پلی وینیل کلراید می باشند. دیوارپوش های PVC دارای طرح ها و رنگ های متنوعی بوده و نصب سریع و راحتی نیز دارند. این نوع دیوارپوش ها در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و عایق صدا و حرارت نیز می باشند. ضد ضربه و ضد خش بوده، قیمت مناسب و طول عمر بالایی دارند.

دیوارپوش پی وی سی سه بعدی قابل نصب برای اکثر مکان ها، از جمله مکان های مسکونی، تجاری، اداری و اماکن ورزشی و محیط های با رطوبت بالا می باشند.

دیوارپوش سه بعدی MDF

این نوع دیوارپوش سه بعدی از الیاف چوبی فشرده با تراکم متوسط به همراه رزین تشکیل شده و ساختار متراکمی دارند. مقاومت و دوام بالایی داشته و قابل نصب بر روی انواع دیوار می باشند.

این نوع دیوارپوش ها در حالت های سه بعدی متفاوت با طرح ها و رنگ های متنوعی ساخته می شوند و نسبت به دیوارپوش های چوبی ارزان تر بوده و بیشتر برای محیط های اداری، شرکت ها، دیوار پشت میز پذیرش در فروشگاه ها و غیره کاربرد دارند.

دیوارپوش سه بعدی چرمی

دیوارپوش های سه بعدی چرمی از تایل هایی با ضخامت 3-4.5 cm تولید شده و یک لایه روکش چرم بر روی پانل فومی قرار می گیرد. این نوع دیوارپوش ها در برابر آتش سوزی و رطوبت مقاوم بوده و تا حدودی عایق صدا و حرارت نیز می باشد. انعطاف پذیری و طول عمر بالایی داشته و حمل و نقل و نصب آسانی نیز دارد.

دیوارپوش های سه بعدی چرمی نسبت به انواع دیگر دیوارپوش های سه بعدی قیمت بالاتری داشته و نیازمند رسیدگی و نظافت مداوم می باشند و به صورت پیش ساخته تولید نشده و بر حسب نیاز و سلیقه شما سفارش داده می شوند.

دیوارپوش سه بعدی گچی

این نوع دیوارپوش از جنس GFRG بوده و دارای قابلیت رنگ کاری می باشد و نسبت به سایر دیوارپوش های سه بعدی مقاومت کمتری دارد. دیوارپوش های سه بعدی گچی عایق صدا، گرما و حرارت بوده و در برابر فشار مقاومت نسبی دارند.

از قرارگیری این پانل های گچی برجسته در کنار یکدیگر می توان ترکیب زیبایی را برای دیوار نشیمن، لابی، دیوار پشت TV و پیشخوان فروشگاه ها و بوتیک ها یا دیوار گالری ها ایجاد کرد.

دیوارپوش سنگی

دیوارپوش های سنگی از سنگ های طبیعی ایجاد شده و انواع مختلفی دارند.

دیوارپوش سنگ آنتیک

این نوع دیوارپوش نوعی دیگر از انواع دیوارپوش است که برای ساخت آن از قطعات کوچک سنگ مصنوعی که ترکیبی از سنگ طبیعی و سیمان و مواد پلیمری است استفاده می کنند. این نوع دیوارپوش ها که ترکیبی از مواد بالا هستند نسبت به سنگ طبیعی سبک تر و ارزان قیمت تر بوده و نصب راحت تری دارند.

 این نوع دیوارپوش های سنگ آنتیک دارای تنوع زیادی در نوع، طرح، رنگ و اندازه و ابعاد می باشند. این دیوار کوب ها بر روی هر سطحی نظیر دیوارهای گچی، سیمانی، سرامیکی و غیره می چسبند.

دیوارپوش سنگ آنتیک طول عمر بالایی داشته و ضد ضربه و مقاوم می باشد ولی عایق مناسبی برای حرارت نیستند. این نوع دیوارپوش ها به علت داشتن درزهای بی شمار محیط مستعدی برای رشد باکتری ها و حشرات بوده و قابل شستشو نیز نمی باشند. 

دیوارپوش سنگ مرمر

استفاده از سنگ مرمر به عنوان دیوارپوش ظاهر لوکس و شکیلی به خانه و محیط کار شما می بخشد. این نوع دیوارپوش سنگی که از سنگ مرمر تشکیل شده است دارای سطح صاف و سیقلی با نمایی براق یا مات می باشد که بسته به سلیقه شما طرح و رنگ مورد نظر و یا حالت مات یا براق برای مکان مورد نظر که می تواند فضای نشیمن، پذیرایی، پشت تخت خواب یا تلویزیون باشد، انتخاب می گردد.

سنگ های مرمر وزن بالایی دارند، از اینرو حمل و نقل راحتی نیز ندارند. همچنین این نوع دیوارپوش ها نصب به مراتب سخت تری نسبت به سایر دیوارپوش ها داشته و تخریب زیستی بالایی در پروسه تولیدشان به بار می آورند و نسبت به سایر سنگ های مصنوعی قیمت بالاتری نیز دارند.

اگر دوست دارید که در فضای منزل یا محل کارتان از نمای سنگی استفاده کنید ولی معایب برشمرده شده سد راهتان است می توانید از  دیوارپوش های ماربل شیت یا دیوارپوش طرح سنگ با قیمت مقرون به صرفه تر و نصب و نظافت آسانتر استفاده کنید.

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی که در ساخت آن از ترکیب پلی وینیل کلراید استفاده شده است بسیار با دوام و مستحکم بوده و در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و برای محیط هایی نظیر محیط های مرطوب مانند حمام، استخر و مکان های اداری و ورزشی و غیره مناسب می باشد.

این نوع دیوارپوش ها طول عمر بالایی داشته، سبک و ضد آب بوده و نگهداری راحتی دارند. یکی دیگر از مزیت های این نوع دیوارپوش ها مقاومت بسیار بالا در مقابل حرارت می باشد. مزیت های متعدد این نوع دیوارپوش باعث محبوبیت این متریال و گستردگی استفاده از دیوارپوش های PVC شده است.

دیوارپوش پی وی سی پانلی یا طولی

 دیوارپوش های پی وی سی طولی در مدل های مختلف روکشدار، چاپی یا هات استمپ و ضد ضربه و ساده موجود می باشند. نوع ضد ضربه به علت داشتن روکش مقاوم خاصیت ضربه گیری بالایی داشته و مناسب مکان هایی نظیر راه پله ها،محیط های اداری و مکان های با تردد بالا که امکان برخورد اجسام با دیوار بیشتر است می باشد.

این نوع دیوارپوش های پی وی سی طولی دارای روکش های متنوع از لحاظ طرح و رنگ بوده که همین امر باعث شده تا در مکان ها و محیط های متفاوتی قابل نصب و اجرا باشند. دیوارپوش PVC هات استمپ نیز  منتهی به دسته ی هولوگرامی یا مولتی استایل براق بوده و مناسب مکان های تجاری، اداری و سرویس های بهداشتی و غیره می باشد.

ترمووال پی وی سی

این نوع دیوارپوش PVC طرحی شبیه به چوب داشته و از پی وی سی توپر تشکیل شده است. این دیوارپوش از لحاظ نمای ظاهری به ترمووال چوبی که پیش تر اشاره شد شباهت دارد. ترمو وال پی وی سی در دنیای دکوراسیون داخلی به یکی از ترندهای روز تبدیل شده و برای مکان هایی نظیر دیوار پشت تلویزیون، دیوار پشت تخت خواب و موارد مشابه کاربرد دارد.

دیوارپوش ام دی اف

دیوارپوشMDF با قرار دادن پانل های چوبی مسطح در کنار یکدیگر بر روی دیوار مدنظر به وجود می آید. این نوع دیوارپوش از جنس چوب با تراکم متوسط بوده و ساختار مقاوم و مستحکمی دارد و به علت داشتن یک لایه نازک روکش پی وی سی بر روی سطح خود تا حدودی ضدآب و ضد رطوبت نیز می باشد.

این نوع دیوارپوش ها با توجه به سایز مدنظر شما و ارتفاع دیوار انتخابی هم قابل برش کاری و نصب می باشند و در طرح ها و رنگ های متنوع به صورت ساده و روکش دار(یک لایه روکش پی وی سی) در بازار دکوراسیون داخلی موجود می باشند.

دیوارپوش آینه ای (آینه دکوراتیو)

استفاده از دیوارکوب های آینه ای برای دکور کردن دیوار خانه یا محیطی که در آن وقت می گذرانید شاید یک اقدام مهم و اساسی برای زیباسازی دکوراسیون داخلی باشد. استفاده از آینه بر روی دیوار برای محیط هایی که دوست داریم بزرگتر و پر نورتر به نظر برسند بسیار مفید است.

دیوارپوش های آینه ای نسبت به کاری که برای خانه انجام می دهند قیمت مقرون به صرفه ای داشته و فضا را لوکس و مجلل نشان می دهند. قرار دادن این دیوارپوش ها در فضای پذیرایی، نشیمن یا راهروها جلوه زیبا و بی نظیری به خانه ما می دهند. حتی می توان از این دیوارپوش ها برای مکان هایی مانند مزون ها، سالن های زیبایی و سرویس های بهداشتی نیز استفاده کرد.

اما نکته مهم  نصب و نگهداری این آینه های دکوراتیو است که دقت و ملاحضه ی ویژه ای می خواهد زیرا این نوع دیوارپوش ها خیلی مقاوم نبوده و بسیار شکننده می باشند. آینه های دکوراتیو در انواع تایلی، گرد، کاشی، پازلی، آبشاری و غیره در بازار موجود می باشند.

دیوارپوش آینه ای آبشاری

دیوارپوش آینه ای آبشاری به صورت قطعات هم شکل یا متفاوت بوده و بر روی دیوار به صورت نامنظم نصب می شود.

دیوارپوش آینه ای پازلی

این نوع دیوارکوب ها نیز در شکل های هندسی متفاوتی موجود بوده و می توان از ترکیب های هندسی متفاوت یا شبیه هم در کنار یکدیگر استفاده کرد. این نوع آینه دکوراتیو بیشتر برای محیط دیوار پذیرایی یا نشیمن کاربرد دارد.

آینه دکوراتیو کاشی

این نوع آینه ها شبیه به قطعات کاشی براق و درخشنده است و بیشتر به عنوان دیوارپوش بین کابینتی کاربرد دارد و دارای رنگ ها و طرح های متنوعی می باشد.

دیوارپوش آکوستیک

همانطور که از نام دیوارپوش های آکوستیک پیداست، دلیل اصلی استفاده از آن عایق صوتی بالای این نوع دیوارپوش است. استفاده از پوشش آکوستیک برای مکان هایی که نیاز به عایق صوتی بالایی دارند نظیر اتاق کنفرانس، اتاق جلسات، سالن های سینما و آمفی تئاترها، استودیوهای ضبط موسیقی و آموزشگاه های موسیقی بسیار مناسب است.

پوشش های آکوستیک در طرح ها و مدل ها و رنگ های متنوع و از جنس پلی استر و اولفین تهیه می شود. این نوع دیوارپوش ضدآب و ضد حشره بوده و نصب آسان و مقاومت و طول عمر بالایی دارد.

دیوارپوش پانل بتنی

دیوارپوش پانل بتنی به تایل های بتن نمایی گفته می شود که به صورت پیش ساخته تولید می شوند و برای نماهای داخلی و خارجی ساختمان قابل استفاده و نصب بوده و در اندازه های مختلف به صورت سه بعدی یا تخت تولید می شوند.

این نوع دیوارپوش های تایل بتنی رنگ های و طرح های مختلفی داشته و در قالب های متفاوتی ساخته می شوند. ضخامت هریک از آنها 4 mm بوده و نصب بسیار راحتی دارند و توسط چسب به دیوار چسبانده می شوند. وزن تقریبی هر یک از دیوارپوش های بتنی 7 کیلوگرم می باشد. این نوع بتن های دکوراتیو در ابعاد 40*40، 50*50، 40*60 و 50*90 تولید می شوند.

این دیوارپوش ها دارای قابلیت رنگ پذیری و شستشو نیز می باشند. دیوارپوش های بتنی وزن سبکی داشته و ضدآب و مقاوم می باشند. این پانل های بتنی ظاهر بسیار مدرنی دارند و مناسب مکان های مسکونی، تجاری، اداری و نماهای خارجی می باشند.

دیوارپوش کاغذی یا کاغذ دیواری

کاغذ دیواری هم به نوبه خود یکی از محبوب ترین پوشش های دیواری است که در طرح ها و رنگ ها و جنس های متفاوت تولید و عرضه می شود. بسته به کاربردی که از آن انتظار دارید می توانید کاغذ دیواری مدنظرتان را انتخاب کنید.

اگر در محیط مرطوب زندگی می کنید یا دوست دارید مرتب دیوار مدنظرتان را شستشو دهید می توانید از کاغذ دیواری قابل شستشو و ضد آب استفاده کنید. در این نوع کاغذ دیواری یک لایه ضد آب بر روی پوشش اصلی قرار گرفته و از آن در برابر آب و رطوبت و گرد و غبار محافظت می کند. همچنین اگر در خانه ای به صورت دائم ساکن نیستید و زود به زود نقل مکان می کنید می توانید کاغذ دیواری های قابل برداشت با امکان نصب مجدد را تهیه کنید.

در بازار داغ کاغذدیواری ها نمونه های دیگری از جمله کاغذدیواری LED دار یا ضدزلزله و چاپی(چاپ طرح مدنظر شما) نیز وجود دارد.

دیوارپوش پارچه ای

دیوارپوش های پارچه ای متشکل از الیاف طبیعی بوده و همانند کنف بافته می شوند و از جنس هایی نظیر مخمل، ساتن، چرم، ابریشم کتان و ژاکارد تهیه می شوند. دیوارپوش های پارچه ای سازگاری بالایی با محیط زیست دارند و نسبت به سایر دیوارپوش ها اثرات زیست تخریبی کمتری به جای می گذارند.

دیوارپوش های پارچه ای را می توان هماهنگ با رنگ مبلمان و پرده سفارش داد و ترکیب زیبا و یکپارچه ای در دکوراسیون داخلی خلق کرد. دیوارپوش های پارچه ای تا حدودی خاصیت آکوستیک داشته و در واقع تا حدودی به عنوان عایق صوتی عمل می کنند و می توانند برای فضاهایی نظیر اتاق خواب، نشیمن، پذیرایی و سالن های کنفرانس مناسب باشند.

دیوارپوش فلزی

این نوع دیوارپوش فلزی از جنس فلز بوده و بر پایه رزین ساخته شده و دارای یک لایه پوشش متالیک می باشد. اگرچه این نوع دیوارپوش های فلزی ضد آب بوده اما به مرور زمان دچار اکسیداسیون شده و رنگ، جلا و براقیت سابق را نخواهند داشت.

برای پوشاندن دیوار حمام و سرویس بهداشتی با این نوع دیوارپوش فلزی، آن را با موزائیک ترکیب کرده و سپس دیوار حمام و سرویس بهداشتی را با آن می پوشانند. ولی همانطور که اشاره شد به مرور زمان ممکن است دچار خوردگی یا زنگ زدگی شده و زیبایی سابق خود را از دست بدهد. در نتیجه بهترین مکان برای استفاده از این نوع دیوارپوش ها، مکان های با رطوبت کمتر مثل دیوار لابی، راهروها یا پشت میز آرایش می باشد.

نوع دیگری از دیوارپوش های فلزی هم هستند که بیشتر برای مکان های صنعتی کاربرد داشته و نسبت به رطوبت مقاوم تر می باشند.

دیوارپوش رنگی یا رنگ دیوار

با وجود انواع دیوارپوش و تنوع و گستردگی روزافزونشان، هنوز هم رنگ کردن دیوارهای خانه در اولویت قرار دارد و محبوب ترین نوع دیوارپوش می باشد. حتی کسانی هم که طرفدار تنوع و استفاده از دیوارپوش هایی غیر از رنگ هستند، همه ی دیوارهای را با دیوارپوش نمی پوشانند. در واقع برای اکثر دیوارها از رنگ استفاده کرده و تنها چند دیوار کانونی مثل دیوار پشت تخت خواب، پشت تلویزیون و غیره را با دیوارپوش های غیر رنگی می پوشانند.

با گسترگی و تنوع انواع دیوارپوش، رنگ های دیواری نیز با جنس های متفاوتی تولید می شوند که بسته به کاربردی که از رنگ ها بسته به مکان استفاده انتظار داریم می توانیم نوع رنگ مدنظر را انتخاب کرده و دیوارها را با آن رنگ آمیزی کنیم.

از انواع رنگ های ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

رنگ های ضد رطوبت

رنگ های ضدرطوبت یا مقاوم در برابر آب، در واقع بر ساختار و ترکیبی بر پایه آب داشته و پس از ترکیب با آب و خشک شدن مقاومت بالایی در مقابل آب و رطوبت و از خود نشان می دهند. از این نوع رنگ ها بیشتر بری مکان های مرطوب یا در معرض بخار آب و آب مانند حمام، استخر و آشپزخانه و غیره استفاده می شود.

رنگ های ضد حریق

همانطور که از نام این نوع رنگ پیداست، در مقابل آتش و حرارت مقاومت بالایی داشته و به علت وجود ماده ای به نام تنگستات سدیم خیلی دیر دچار حریق و آتش گرفتگی می شود و بیشتر برای مکان هایی که با چوب، الوارهای چوبی و فولاد سر و کار دارند مناسب می باشد.

رنگ های ضد باکتری

در تهیه این نوع رنگ ها از تکنولوژی نانو استفاده شده است. این نوع رنگ ها بیشتر برای سطوح دیواری مکان های بهداشتی مانند درمانگاه ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها که جلوگیری از رشد باکتری و میکروب ها اولویت دارد به کار برده شده و همین امر از انتقال بیماری و گسترش آن جلوگیری می کند.

رنگ سلولزی

از مخلوط سلولز طبیعی به همراه روان کننده مخصوص، رنگ سلولزی حاصل می شود. این نوع رنگ به خاطر وجود روان کننده با غلظت های متفاوت دارای چسبندگی، سختی یا نرمی و انعطاف پذیری خاص خود می باشد و به راحتی هم شسته می شود. رنگ های سلولزی در مقابل تغییرات جوی و آب و هوایی نیز مقاوم تر بوده و نسبت به رنگ های معمولی درخشنده تر می باشند. همچنین این نوع رنگ ها برای اکثر مکان ها قابل استفاده می باشند.

دیوارپوش سرامیکی

این دیوارپوش ها از ترکیب ماسه، خاک رس و فلداسپار تشکیل شده اند. قطعات سرامیک نهایی پس از قالب دهی و پخت تحت حرارت بالا به وجود می آیند. این نوع دیوارپوش در برابر فشار و تغییرات گرمایی و سرمایی مقاومت بسیار بالایی داشته و علاوه بر دیوار برای پوشش کف نیز مناسب می باشد.

  استفاده از این نوع دیوارپوش های سرامیکی امروزه بیشتر در مکان های صنعتی و پر تردد کاربردی تر بوده اما در صورت انتخاب شما برای محل زندگی و محل کار هم قابل استفاده می باشد.

ترکیب دیگری که بسیار به سرامیک شباهت دارد کاشی است. اما با این تفاوت که این دیوارپوش نسبت به سرامیک مقاومت و تحمل گرمایی و سرمایی کمتری دارد و از لحاظ بافت نیز تراکم کمتری نسبت به سرامیک دارد به همین علت فقط برای پوشش دیوار مناسب بوده و بهتر است برای کف استفاده نشود.

دیوارپوش پارکت لمینیت دیواری

پارکت لمینیت دیوار، دیوارپوشی از مشتقات چوب از نوع چوب فشرده با طول عمر مفید بالا و مقاوم بوده و نصب سریع و راحتی داشته و نسبت به پارکت لمینیت کفپوش نصب متفاوت تری دارد. برای استفاده از این نوع دیوارکوب نیاز نیست که تمام دیوارهای خانه یا محیط پیرامون خود را با این نوع دیوارپوش بپوشانید.

کافی است برخی دیوارهای خاص مانند دیوار پشت تی وی، دیوار پشت تخت خواب یا یک دیوار خاص در اتاق نشیمن یا پذیرایی را با این نوع دیوارپوش دیزاین کرده و ترکیب خلاقانه ای در دکوراسیون منزل خود خلق کنید. 

این نوع دیوارپوش بیشتر برای خانه های ویلایی، شرکت ها، ادارات، سالن های کنفرانس و سالن های جلسات و موارد مشابه بکار رفته و دقت در هماهنگی و انطباق طرح و رنگ و بافت دیوارپوش با کفپوش بسیار اهمیت دارد.

دیوارپوش کامپوزیت

این نوع دیوارپوش ها در واقع پانل های کامپوزیت با طرح ها و جنس های متفاوت بوده و پایه همگی ترکیبی از سیمان و چسب و رزین می باشد. دیوارپوش های کامپوزیتی به چند دسته ی آلومینیومی، فولادی رنگی، پشم سنگی، سایدینگ و فایبر گلاس تقسیم بندی می شوند. دیوارپوش  کامپوزیتی فایبرگلاس رایج ترین نوع دیوارپوش کامپوزیتی است که مناسب فضاهای خارجی و داخلی بوده و عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی خوبی بشمار می آیند.

این نوع دیوارپوش ها قابل شستشو و ضدآب بوده و از رشد قارچ و کپک جلوگیری می کنند. همچنین این نوع دیوارپوش در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان داده و وزن کمی دارد.

به دلیل داشتن بافت های برجسته و هندسی بهتر است فقط در بخش های خاصی از دیوار یا یک دیوار به تنهایی به کار رفته و سایر دیوارهای خانه ساده باشند تا از آشفتگی فضا جلوگیری شود. این نوع دیوارپوش های کامپوزیت بیشتر در قسمت دیوار شومینه، دیوار پشت تلویزیون و راهرو استفاده می شود.

دیوارپوش شیشه ای

نوع دیگری از دیوارپوش وجود دارد که از جنس شیشه بوده و در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود است. این نوع دیوارپوش یا دیوارکوب شیشه ای در برابر دما مقاومت خوبی داشته و باعث افزایش نور و روشنایی در فضای داخلی می شود.

 دیوارپوش های شیشه ای قیمت متوسطی دارند و در برابر ضربه، فشار و عوامل محیطی آسیب پذیر می باشند. استفاده از این نوع دیوارپوش ها به دلیل نیاز بالا به نگهداری و نظافت خیلی مرسوم نیست اما بیشترین کاربردشان در فضاهای ادارای، شرکت ها و لابی اماکن عمومی می باشد.

در این مقاله انواع دیوارپوش ها از دیوارپوش های چوبی شامل ترموود و ترمووال، دیوارپوش های سنگی مانند مرمر، سنگ آنتیک و دیوارپوش جدید طرح سنگ یا ماربل شیت و انواع دیوارپوش های سه بعدی و ام دی اف و پی وی سی و غیره را به صورت کامل بررسی کردیم.

امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ کاملی از چرایی استفاده از دیوارپوش ها و انواع دیوارپوش ها از تیم دکورد دریافت کرده باشید و این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اگر سوال یا دیدگاه خاصی در رابطه با این مقاله و خرید انواع دیوارپوش دارید لطفا در قسمت دیدگاه ها با دکورد در میان بگذارید.

اگر دوست دارید با نحوه چیدمان و دکور کردن اصولی خانه بیشتر آشنا شوید لطفا مقاله دکوراسیون داخلی منزل 2024 را مطالعه نمائید.

4 نظر در “دیوارپوش

  1. محمود کلاری گفت:

    دیوارپوش فومی هم موجود دارید برای خرید عمده؟

    1. saeed parvizi گفت:

      بله. جهت سفارش حجم بالا با شماره 09124883734 تماس بگیرید

  2. محبوبه قاسمی گفت:

    برای خریدن دیوارپوش ها امکان مراجعه حضوری هم هست؟

    1. saeed parvizi گفت:

      بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

ماربل شیت

ترمووال

کفپوش

دیوارپوش منعطف

انواع سقف کاذب

انواع قرنیز

ثبت سفارش و مشاوره رایگان

سبد خرید